طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی - دکوراسیون منزل - دکوراسیون اداری - دکوراسیون تجاری

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی - دکوراسیون منزل - دکوراسیون اداری - دکوراسیون تجاری

پیوندها

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

چیدمان و قرار دادن وسایل در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک

 

شاید بزرگترین دغدغه در مورد دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه های کوچک ایرانی این باشد که چگونه همه وسایل مورد نیاز را در تعداد کمی کابینت جا دهیم. شما باید در استفاده از فضای محدود آشپزخانه خود مدیریت به خرج دهید. وسایلتان را روی پیشخوان آشپزخانه نچینید و بعد از استفاده از هر چیزی آن را سر جای خودش بگذارید. باید بدانید و به این نکته توجه داشته باشید که آشپزخانه‌های شلوغ و نامرتب کوچک‌تر هم به نظر می‌رسند.

 

making-use-of-the-vertical-space-on-offer-inside-the-small-k.jpg

 

استفاده از کابیت‌ها

کابیت‌ها از اجزای اصلی هر آشپزخانه‌ای به حساب می‌آیند. چون منابع اصلی ذخیره وسایل هستند. وقتی شما از تمامی فضای داخلی کابینت‌ها برای چیدمان وسایلتان استفاده کردید، حتی گوشه‌های کابینت‌‌ها را که معمولا دور از دسترس و بلااستفاده می‌مانند با وسایل پر کرده و با این حال باز هم جا کم آوردید، به فضای خالی بالای کابینت‌ها فکر کنید. این مکان‌ها برای قرار دادن وسایلی در آشپزخانه که کمتر مورد نیازتان قرار می‌گیرند گزینه های مناسبی هستند. کنار کابینت‌ها هم مکان‌های مناسبی برای قرار دادن وسایلی مثل تخته‌های برش و سینی‌‌های بزرگ هستند که از آن‌ها به ندرت استفاده می‌شود.

 

بهره بردن از اجاق‌گاز در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک

 

همه آشپزخانه‌ها صرف نظر از کوچک و بزرگ بودن، اجاق گاز را به عنوان وسیله‌ای ضروری در خود جای می دهند.شما می‌توانید علاوه بر پخت و پز از اجاق گازتان برای قرار دادن وسیله استفاده کنید. یکی از شعله‌های اجاق گاز چهار شعله‌تان می‌تواند برای گذاشتن وسایلی مثل کتری، قابلمه و یا حتی ظروف ادویه‌جات شما مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می توانید وسایلی را که بیشتر مورد نیازتان هستند و بهتر است که در دسترس باشند بر روی دیوار بالای اجاق گاز (در صورت نبود هود) آویزان کنید. ملاقه‌ها، کفگیرها و یا ماهیتابه‌ها وسایل مناسبی جهت قرار گرفتن بر روی دیوار خالی بالای اجاق گاز هستند.

 

 

  • طراح دکورساز

 محیط های اداری باید با فعالیت هایی که در آن انجام می شود هم خوانی داشته باشد. فرآیندهای کاری مختلف نیازمند به فضاهای کاری مختلف است. کارهای نیازمند به تمرکز بالا باید در فضاهای آرام انجام شود و مشاغل نیازمند تعامل در فضای بازتر و پر سر و صدا تر هم به خوبی انجام می شوند.

%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-12.jpg

ایستگاه های کاری یک ساختمان اداری به صورت میانگین تنها ۵۰ تا ۶۰ درصد اوقات پر هستند در حالی که هزینه های سنگینی برای اجاره محل ، تهویه، نگهداری و نظافت آنها می شود. استاندارد کردن ابعاد و جانمایی درست در طراحی دکوراسیون داخلی باعث کاهش هزینه ها خواهد شد. همچنین مسئله استاندارد سازی ابعاد زمانی پر رنگ تر می شود که محیط اداری دچار جابه جایی از نظر افراد و فضا می شود. اگر فضاهای دکوراسیون اداری دارای ابعاد یکسان و یا حداقل مدولار باشند تغییرات در محیط ارزان تر و سریع تر امکان پذیر خواهد بود .

 

از سوی دیگر تعامل میان کارکنان مهم و حیاتی است و نحوه طراحی دکوراسیون داخلی محیط یکی از ارکان تاثیر گذار در این امر است.

 

استفاده درست از نوع چیدمان ، رنگ ها و اشکال در محیط کار فرهنگ مورد نظر مدیریت مجموعه را بیان می کند و آنرا به کارکنان القا می نماید ، همچنین چینش و استفاده از عناصر درست در شکوفایی خلاقیت کارمندان تاثیر به سزایی خواهد داشت.

 

در نهایت می توان به تاثیر انتخاب درست دکوراسیون اداری شرکت بر محیط زیست اشاره کرد . چینش درست، استفاده از متریال های مناسب و در نظر گرفتن تغییرات در آینده باعث می شود تخریب کمتری در هنگام ایجاد تغییر انجام شود و همچنین برای گرمایش و سرمایش ساختمان انرژی کمتری مصرف شود.

 

آیا کارمندان میزهای اختصاصی دارند یا از میزهای گروهی استفاده می کنند؟

 

کارمندان به صورت تمام وقت کار می کنند یا پاره وقت؟

 

آیا فضای اداری پارتیشن دارید یا شامل اتاق های تو در تو است؟

 

آیا محیط کار شما نوعی شو روم است یا صرفا محلی برای انجام امور کارمندی؟

 

آیا در فضایی کاملا دیجیتال مشغول به کار هستید یا نیاز به محلی برای نگهداری و ذخیره اوراق دارید؟

 

آیا شکل کلی شرکت طرحی سازمانی دارد یا بخش های مختلف حق انتخاب برای ظاهر محیط و طراحی دکوراسیون داخلی خود دارند؟

 

مهم ترین وجه تمایز دفاتر اداری ابعاد و یا باز یا بسته بودن آنهاست، بنابراین انواع مختلف فضاهای اداری درجات مختلفی از حریم بصری و صوتی را ایجاد میکنند که تاثیر مستقیمی بر تعامل میان کارمندان و توانایی تمرکز آنها خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون اداری شرکت واردات و فروش ساعت

  • طراح دکورساز